№ | Напрям оцінювання | Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу позашкільної освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти | Критерії оцінювання | Пропозиції |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | Освітнє середовище закладу позашкільної освіти | | | 1.1.Наявність необхідно м-т бази |
| | 1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов освітнього процесу та праці | 1.1.1. Приміщення і територія закладу позашкільної освіти є безпечними та комфортними для організації освітнього процесу та праці | 1.2 Наявність безпечних та нешкідливих умов навчання та праці |
| | | | |
| | | 1.1.2. Заклад позашкільної освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що відповідають типу та напряму діяльності закладу позашкільної освіти та необхідні для реалізації освітньої програми | |
| | | 1.1.3. Вихованці, учні і слухачі та працівники закладу позашкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх | |
| | | 1.1.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку з учасниками освітнього процесу закладу позашкільної освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях | |
| | | 1.1.5.У закладі позашкільної освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті | |
| | | | |
| | 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та булінгу | 1.2.1. Заклад позашкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі | 1.3. Створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування) |
| | | 1.2.2. У закладі позашкільної освіти забезпечується дотримання морально-етичних норм, правил внутрішнього трудового розпорядку | |
| | | 1.2.3. Керівник та заступник керівника закладу позашкільної освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви | |
| | 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору | 1.3.1. Приміщення та територія закладу позашкільної освіти облаштовується з урахуванням принципів універсального дизайну, розумного пристосування, відповідно до типу та напряму закладу позашкільної освіти | |
| | | 1.3.2. У закладі позашкільної освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами | |
| | | 1.3.3. Заклад позашкільної освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти | |
| | | 1.3.4. Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями | |
| | | 1.3.5. У закладі позашкільної освіти створено рефлексивно-інноваційне середовище як простір взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (методичний кабінет) | |
2 | Система оцінювання здобувачів освіти | 2.1. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування досягнень кожного здобувача освіти | 2.2.1.У закладі позашкільної освіти здійснюється аналіз результатів досягнень здобувачів освіти. 2.1.2. У закладі позашкільної освіти впроваджуються засади формувального оцінювання | |
| | 2.2. Формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання | | |
3. | Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу позашкільної освіти | 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти | 3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність | |
| | | 3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти | |
| | | 3.1.3. Педагогічні працівники створюють і використовують та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо) | |
| | | 3.1.4. Педагогічні працівники у своїй діяльності забезпечують наскрізний процес навчання, виховання та розвитку, який формує у здобувачів освіти суспільні цінності (правда, справедливість, патріотизм, гуманізм, толерантність, працелюбство тощо) | |
| | | 3.1.5. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі | |
| | 3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників | 3.2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації | |
| | | 3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь у освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти | |
| | 3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу позашкільної освіти | 3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства | |
| | | 3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок | |
| | | 3.3.3 У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці | |
| | 3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності | 3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності | |
| 4. Управлінські процеси закладу позашкільної освіти | 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу позашкільної освіти, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань | 4.1.1. У закладі позашкільної освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності | |
| | | 4.1.2. У закладі позашкільної освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми | |
| | | 4.1.3. У закладі позашкільної освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти | |
| | | 4.1.4. Керівництво закладу позашкільної освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання | |
| | 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм | 4.2.1. Керівництво закладу позашкільної освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу позашкільної освіти та взаємну довіру | |
| | | 4.2.2. Заклад позашкільної освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах | |
| | 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників | 4.3.1. Керівник закладу позашкільної освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми | |
| | | 4.3.2. Керівництво закладу позашкільної освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності | |
| | | 4.3.3. Керівництво закладу позашкільної освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників | |
| | 4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу позашкільної освіти з місцевою громадою | 4.4.1. У закладі позашкільної освіти створюються умови для реалізації прав здобувачів освіти | |
| | | 4.4.2. Керівництво закладу позашкільної освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування | |
| | | 4.4.3. Керівництво закладу позашкільної освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади | |
| | | 4.4.5. Режим роботи закладу позашкільної освіти та розклад занять враховують вікові особливості дітей, відповідають їх освітнім потребам | |
| | 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності | 4.5.1. Заклад позашкільної освіти впроваджує політику академічної доброчесності | |
Коментарi